Onderstaand alle informatie die van belang is voor de seniorencompetitie.

Indeling
De regionale indeling valt te vinden op de website van de NTTB-Oost: https://oost.nttb.nl/afdelingscompetitie/afdelingscompetitie-algemeen/uitslagen-standen-nas/

Verder valt de indeling te vinden in de volgende apps:
• De NTTB-app voor Android- of Apple-apparaten: klik hier voor de Android-versie en klik hier voor de Apple versie.
• De TTapp voor Android- of Apple-apparaten: klik hier voor de Android-versie, klik hier voor de Apple versie en klik hier voor de webversie.

Teamindeling
Voor wie niet meer weet in welk team hij/zij zit: klik hier voor de teamindeling.

Invoeren uitslagen
In alle competities wordt gebruik gemaakt van het digitale wedstrijdformulier (DWF), dat alleen via de NTTB-app ingevuld kan worden. Van het fysieke formulier wordt geen gebruik meer gemaakt. Teams die het fysieke formulier als kladpapier gebruiken, hoeven het formulier niet te bewaren.

Van alle teams wordt verwacht dat zij de volgende handelingen verrichten bij iedere wedstrijd:
1. Het invoeren van de uitslagen – inclusief gamestanden – in de NTTB-app.
2. Het bevestigen van de uitslagen in de NTTB-app.

Het is daarbij niet relevant of een team een thuis- of een uitwedstrijd speelt; beide teams zijn verantwoordelijk voor het correct en volledig invoeren én bevestigen van de uitslag. Meer informatie over het invoeren van de uitslagen kan hier worden gevonden: https://tafeltennis.nl/uitleg-digitaal-wedstrijdformulier-voor-spelers-en-non-playing-captains/.

Alle handelingen dienen op de speeldag verricht te zijn; anders is het voor de wedstrijdsecretaris niet mogelijk om tijdig de uitslagen te verifiëren. Kan de uitslag niet tijdig geverifieerd worden, dan leidt dit tot een door de bond opgelegde boete. Zoals bekend, worden boetes op de teams verhaald.

Van ieder team kunnen alleen de spelers in dat team én door de wedstrijdsecretaris toegevoegde personen de uitslagen invoeren. Teams die wensen dat bepaalde personen buiten het team hun uitslagen kunnen invoeren, kunnen dat bij de wedstrijdsecretaris aangeven.

Ballen
Teams hebben niet ieder seizoen nieuwe ballen nodig. Daarom kunnen teams zelf het verzoek doen bij de wedstrijdsecretaris een zestal ballen te krijgen op het moment dat hun voorraad op begint te raken. Die worden dan op maandag of donderdag voorafgaand aan de eerstvolgende thuiswedstrijd van het desbetreffende team in de speelzaal.

Wedstrijdboekjes
Er liggen nog wedstrijdboekjes in de speelzaal die (indien gewenst) door de teams gebruikt kunnen worden als kladpapier voor het invullen van de uitslagen. Teams die in de Landelijke competitie of duo-competitie uitkomen, maken gebruik van een ander wedstrijdformulier. Zij kunnen dit (indien gewenst) zelf uitprinten en meenemen.

Shirts
Het is vanaf het najaar van 2025 niet meer verplicht (door de bond) om als team in hetzelfde shirt te spelen. Dat neemt niet weg dat wedstrijdshirts nog steeds beschikbaar zijn (en blijven). De shirts zijn op voorraad in de maten S, M en L en de kosten bedragen € 49,95. Wie een shirt aan wil schaffen, kan contact opnemen met de wedstrijdsecretaris.

Bardienst
Net zoals afgelopen seizoenen, hebben alle teams gezamenlijk bardienst als zij thuis spelen. Het verzoek aan alle teams om hierin hun verantwoordelijkheid te nemen en in voldoende mate de bar te bemensen.

Kleedkamers
De teams hebben de verantwoordelijkheid om hun tegenstanders op te vangen en naar de kleedkamers te begeleiden. Een aantal belangrijke punten:
• Attendeer bezoekers erop dat er geen kleding achter mag worden gelaten in de kleedkamers (of in de kluisjes); alle kleding moet mee worden genomen.
• Attendeer bezoekers (vooral na afloop) erop dat er geen glaswerk meegenomen mag worden naar de kleedkamers.

Opruimen
Het komt nog weleens voor dat teams de speelzaal na de wedstrijd niet volledig opruimen. Dat is vervelend, met name als de kinderopvang de volgende dag aanwezig is of als er het eerstvolgende speelmoment training wordt gegeven. Alle teams worden dan ook verzocht om gebruikte spullen (teltafel, telbord, stoel, wedstrijdboekje en afscheidingen) na de wedstrijd op te ruimen. De teams op vrijdag en zaterdag worden daarnaast verzocht de tafels tegen de muur te plaatsen (i.v.m. de aanwezigheid van de kinderopvang op maandag) en de teams op dinsdag worden verzocht om de speelzaal na de wedstrijd in de ‘standaard opstelling’ achter te laten: 4 tafels aan de linkerkant en 1 tafel aan de rechterkant.

Openen/sluiten speelzaal
Het openen en sluiten van de speelzaal wordt gecoördineerd door Robin Lieftink. Over het algemeen is de speelzaal op dinsdagavond altijd open en spelen er op vrijdag en zaterdag meestal teams waarin spelers zitten die over een sleutel beschikken. Voor het regelen van het afsluiten van de hal en het instellen van het alarm, neemt Robin tijdig contact op met iemand uit één van de thuisspelende teams.

Verzetten wedstrijden
Teams kunnen altijd een verzoek doen tot het verzetten van een wedstrijd; het is aan de teams om te bepalen of zij dit nodig vinden of dat een invaller volstaat. Een dergelijk verzoek kan bij de wedstrijdsecretaris neergelegd worden, waarna hij contact opneemt met de wedstrijdsecretaris van de tegenstanders. Wedstrijden mogen alleen worden verzet naar een andere dag in dezelfde speelweek óf naar een eerdere datum. Verzoeken tot het verplaatsen naar een latere speelweek worden niet in behandeling genomen omdat dit niet toe wordt gestaan door de bond. Een andere (en welllicht ook snellere) weg is dat één van de spelers zelf contact opneemt met een speler van de tegenstanders, waarna de wedstrijdsecretaris geïnformeerd wordt als beide teams tot een overeenstemming zijn gekomen (waarna het verzoek bij de competitieleider wordt gelegd). Uiteraard moet het nieuwe speelmoment zowel reglementair als qua zaalbezetting wel mogelijk zijn. Lukt het niet om een wedstrijd te verzetten, dan blijft de wedstrijd op de oorspronkelijke datum staan. Er mag in dat geval in de reguliere competitie met twee (i.p.v. drie) spelers worden gespeeld, zolang dit tijdig aan de wedstrijdsecretaris door wordt gegeven; als die het tijdig doorgeeft aan de bond, dan volgt er geen boete.

Contactgegevens
I.v.m. de privacywet mogen er geen contactgegevens worden gedeeld. De contactgegevens van een ieder die hiervoor toestemming heeft gegeven, kunnen worden gevonden in het ledengedeelte (klik). Leden van wie de contactgegevens ontbreken, hebben geen toestemming gegeven de contactgegevens op te nemen op de website van Kampenion.

Contact
Een ieder wordt verzocht alle communicatie naar de wedstrijdsecretaris toe over competitiezaken per e-mail te laten plaatsvinden.